Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020

Τι δεν πρέπει να κάνουμε μετά το φαγητό

Periptera Δευτέρα, 13/07/2020
428 0

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που έχουμε μετά από ένα γεύμα τις οποίες αν και απολαμβάνουμε εντούτοις δεν μας κάνουν καλό .
Όπως:
-Πίνουμε νερό .Το πόσιμο νερό αμέσως μετά το γεύμα μπορεί να προκαλέσει φούσκωμα και δυσπεψία. Λόγω της υπερβολικής πρόσληψης νερού, τα ένζυμα που απαιτούνται για την πέψη αραιώνονται και η αραίωση των ενζύμων και του γαστρικού χυμού θα οδηγήσει σε δυσπεψία.

-Πίνουμε ένα καφέ . Έχουμε την πεποίθηση πως ένα καφεδάκι θα μας βοηθήσει στην χώνεψη όμως αντιθέτως η καφεΐνη που περιέχεται μειώνει τη δράση του σιδήρου στον οργανισμό εμποδίζοντας έτσι την καλή πέψη.

- Καπνίζουμε. Μελέτες έχουν δείξει πως μόνο ένα τσιγάρο μετά το φαγητό ισοδυναμεί με 10 τσιγάρα και αυτό διότι το πεπτικό μας σύστημα επηρεάζεται από όλο το σώμα και η νικοτίνη μειώνει το οξυγόνο στο αίμα.

-Τρώμε φρούτα. Ιδίως τώρα το καλοκαίρι ένα καρπουζάκι είναι μία συνηθισμένη εικόνα στα ελληνικά σπίτια και τις ταβέρνες μετά από ένα γεύμα. Το πρόβλημα με την κατανάλωση φρούτων αμέσως μετά το φαγητό μας είναι ότι εκείνη την χρονική στιγμή στο στομάχι μας υπάρχει η μέγιστη ποσότητα γαστρικών υγρών. Αυτό απλά σημαίνει πως πέφτοντας μέσα στο στομάχι μας το φρούτο διαλύεται ταχύτατα χωρίς να προλάβει ο οργανισμός να συγκρατήσει τα θρεπτικά του στοιχεία. Με άλλα λόγια είναι σα να τρώμε άχυρο. Γι’ αυτό το λόγο προτιμήστε να τα τρώτε ως σνακ, όταν το στομάχι είναι άδειο.

-Φοράμε στενά ρούχα . Τα σφιχτά ρούχα ασκούν πίεση στην κοιλιά μας προκαλώντας καούρα ή άλλες ταλαιπωρίες. Επίσης, εμποδίζουν την πέψη μας.

-Κάνουμε δραστηριότητες. Πιστεύοντας πως η σωματική δραστηριότητα μετά από ένα γεύμα θα μας βοηθήσει να χωνέψουμε γρηγορότερα πολλοί τρώμε και αμέσως γυρίζουμε στην όποια δουλεία κάνουμε . Έρευνες όμως έχουν δείξει πως οποιαδήποτε δραστηριότητα μετά το φαγητό μπορεί να μπλοκάρει τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και να μην αφήσει τον οργανισμό να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά που περιείχε το γεύμα . Οπότε μετά από ένα γεύμα χαλαρώστε λίγο και αν νιώθετε πως πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε κάτι , κάντε έναν μικρό περίπατο 3 έως 10 λεπτά, χωρίς να το παρακάνετε

- Κάνουμε ντους. Ένα ντους ιδίως μετά το βραδινό μας γεύμα είναι από τα μεγαλύτερα λάθη διότι εκείνη την ώρα το αίμα συγκεντρώνεται στο στομάχι, όπου γίνεται η πέψη. Το νερό που βελτιώνει τη ροή του αίματος σε όλο το σώμα , αφενός αλλάζει ξαφνικά τις θερμοκρασίες του σώματος σοκάροντας τον οργανισμό αφετέρου απομακρύνει τη συγκέντρωση του αίματος από το πεπτικό μας σύστημα, η οποία είναι απαραίτητη για μία καλή πέψη.

- Ρίχνουμε έναν υπνάκο. Έχουμε ακούσει πολλούς να λένε ή έχουμε και εμείς νιώσει να ναρκωνόμαστε μετά από ένα γεύμα ιδίως το μεσημέρι. Το πρόβλημα εδώ είναι πως όταν κοιμόμαστε επιβραδύνουν όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες του σώματός μας όπως και η λειτουργία του πεπτικού συστήματος με αποτέλεσμα να μην είναι το ίδιο αποδοτική. Επίσης, στο μέλλον, υπάρχει και μεγάλη πιθανότητα να αντιμετωπίσουμε προβλήματα με το στομάχι μας. Οπότε , ιδίως αν είστε στη δουλειά σας και πρέπει να φάτε κάτι το μεσημέρι , προτιμήστε κάτι ελαφρύ και λίγο σε ποσότητα , ώστε να μπορέσετε να συνεχίσετε μετά από λίγη ώρα χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ

Τελευταίο Τεύχος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Banner - 1
Banner - 2

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ